Странице

_____________________UMIŠLjENA RAZMIŠLjANjA JEDNOG ZAMIŠLjENOG NAMĆORA___________________

недеља, 22. јул 2012.

Leto je u gradu.... a 37C u hladu !



            Leto i vrućina su lepa stvar ali je njihova privlačnost obrnuto proporcionalna godinama starosti u kojima se nalazi onaj koji sve to posmatra. Sve je teže i teže podnositi vrućine. I onda naravno pričamo o Ozonskim rupama, globalnom zagrevanju, UV zračenju i faktoru rizika od istog, topljenju polova, sušama.... a u stvari.... stari se pa nam svaki.... svaka sitnica smeta. Jer gledajući decu, što svoju što tuđu, shvatam da njima ništa od svega toga ne smeta i da se sve bolje i bolje osećaju sa globalnim porastom temperature ako je do njega uopšte ikada i došlo. Jedino im uvek fali sladoleda (deci). A možda nas tim zagrevanjem samo truju preko raznih medija ne bi li mi što manje vozili kola, što najviše volimo, ili bar bili manje besni kad gorivo poskupi. Mada ne bih ja rekao da se iko uopšte seti toga kada kupuje gorivo.... možda pre....  Predsednika vlade.... ili Predsednika države.... Ujedinjenih nacija, OPEK, EU, SAD, Rusije... i svih ostalih „trpadžija“ koji nam na sve strane.... ma dobro, i onako džabe sve to pričam. I tako, bez obzira na naša nezadovoljstva, oni svake godine predviđaju najtoplije leto u istoriji čovečanstva.... ili bar ovom delu istorije u kojem se meri temperatura, vlažnost, pritisak i ostalo po čemu znamo kada je toplo a kada nije. Normalno da znamo kad mere. Što uopšte mere?! Jer da oni to ne mere mi to ne bi ni znali, ni toliko osećali, pa ne bi trpeli sav taj stres kad se naveče na Dnevniku čita prognoza.... Mada sad i ovi usrani mobilni telefoni imaju te prognoze.... ja moj čim uključim zasija mi ono Sunce u oči i odmah me udari u glavu kad vidim da je 34°C, da nema vetra i da je vlaga 84%. Jebote.... k’o u Kostariki a ne u Bačkoj. Jes’ da je u Južnoj Bačkoj, ali kao da je velika razlika između južne i severne. 100 km i to autoputem. Ako mi to uopšte imamo?!



            Nego.... kada dođu vrućine, i omorine (omorina je valjda vrućina pred kišu) s njima neizostavno dolaze i ona prevrtanja noću kada ne znaš dal’ je ćebe ili frotir (koji ja mrzim iz dna duše) pokrio tebe ili ti njega. Ako je ono na tebi onda je isto kao da se tuširaš vrućom vodom posle vožnje bicikla od 10 km na 35°C, a ako si se ti strovalio na njega onda te i pored sve silne vrućine ipak „ubije promaja“ pa ujutro ustaneš napola ukočen i to ceo.... sem dela koji bi trebalo da bude ukočen ali i on s godinama izgleda sve manje trpi toplotu.... doduše i hladnoću.... ma uopšte sve meteorološke uslove. I svi jedva čekaju da vrućina malo odmori koji dan sve se nadajući da je to u stvari poslednji vreli talas te godine. A ono.... nikad kraja. Sve se misliš jel’ da menjaš košulju koju si obukao prošle nedelje il’ da sačekaš još koji dan pa da se presvučeš ceo. Manje ćeš se lepiti. Mada.... koliko god se ti presvlačio ulepiš se svakako.... džabe trošiš prašak. Zato sam ja i kupio neke magnete s kojima se veš pere bez praška. I mogu vam reći.... radi to. Pere! Pere sigurno bolje nego što je moja baba prala „na ruke“ pre 70 godina, pa su i tada (što je čudno) svi bili čisti. Jedino.... kod ovih magneta se malo oseća.... onako.... kao da si radio tri smene za redom, i to prvu u „Jugoalatu“ na brusilici, drugu u „Rakovici“ na strugu, a treću u „27.Martu“ u livnici. Ali postoje mirisi koji sve to pokriju. Moj komšija ima proizvodnju kozmetike pa mi je doneo neke esencije mirisa. „Niveu“ i „Palma-solea“. To se samo malo sipne i.... Kad žena malo ubaci u mašinu ove „Nivea“ gde god posle idemo ljudi oko nas gledaju u sopstvene ruke misleći da im je ostalo 200 - 300 grama nerazmazane kreme na rukama. A onu „Solea“ koristimo samo leti jer inače svi u našoj okolini misle da je 4 popodne na Slovenskoj plaži i da su svi što su iz soba istrčali na plažu počeli da nabacuju na sebe debeo sloj kreme za sunčanje sa zaštitnim faktorom 90.


            Kada smo kod mora.... čini mi se da će dosta njih ove godine preskočiti kvašenje sopstvene guzice u toj slanoj vodici. Najviše zbog „negativnih trendova i kretanja zarada u prethodnom periodu“. Odjednom će nam se svima smučiti i mekike i krofnice sa tečnom čokoladom što se razvlače po plaži pa se sav ulepiš k’o svinja, i kuvani kukuruz, i cika i vriska dece, i pesak u dupetu jer je krupniji od onog na Štrandu, i polivanje ’ladnom vodom iz plastične kantice nekog krivonogog klinca sa Pampers pelenom umesto kupaćih gaća, i svih ostalih sranja koja te na moru snađu....  Mada.... bilo je toga i do sada.... ali brate mili ako sam pre morao sve to da trpim više ne moram. Što bih trpeo nešto što me ubija u pojam još od.... jebem li ga.... ’78. Još od onda idem na more zbog toga da se ode na more i potroše pare a ne zbog uživanja. A sve to znači da su mnogi potezi vlade (vlade Srbije - naravno) bili povučeni baš kako treba i isključivo u našu korist i za našu dobrobit a ne kao što zlonamerno tvrde ovi zlonamerni - da nisu?! Jer čemu oupšte odlazak na more? Odmor?! Od čega?! Ko uopšte ovde bilo šta radi?! A iako radi, kako će se odmarati na moru?! Prvo će da vozi do Crne Gore ili Grčke 10 sati ili po vrućini sa uključenom klimom od koje će da mu pukne kapilar u levom oku. A ako vozi noću,  kad stigne na odredište još tri dana će imati osećaj da je baš to jutro stigao i to oko 4 ujutro. Usput su mu deca po kolima razmazala svu čokoladu koju su ponela za celo letovanje.... a nigde perionice u blizini. I umesto da se kupa on će da se nervira zbog kola.... šta ćeš, svi imaju slabu tačku pa i mi muškarci. Ma uopšte gledano.... mrcvarenje jedno bespotrebno.



            Sve to zajedno znači da ostaju Dunav i bazeni. Dobro.... ovim Beograđanima i Ada. Jebala ih i Ada i most. Za pare koje smo dali za tu ćupriju mogli smo od Amera ili Rusa da kupimo neku veću mašinu za teleportovanje (kao u „Zvezdanim stazama“, samo veliku) pa da se teleportujemo gde god hoćemo po belom svetu a ne samo sa obale na obalu. Ali ko će ispraviti sve Drine? U svakom slučaju, iako sam miris Dunava oduvek voleo, nešto mi je s godinama postao previše kiselkasto-sladunjav kao loša i vodnjikava riblja čorba. Sve se nekako promenilo. Na gore - naravno! Na Štrandu gužva.... nema gde ni cigarete da staviš a ne peškir. Srećom ostavio sam  pušenje pa ću peškir već negde udenuti. I onda.... pazi na decu.... u vodu, iz vode.... u vodu, iz vode.... A onaj „spasitelj“ u onoj metalnoj kućici duva li duva u onu njegovu pištaljku kao da smo na masovnom treningu, ili bar kao da su plažu, zajedno sa NIS-om, kupili Rusi pa je sve na komandu. Još malo i uvešće i kupovinu sladoleda i odlazak na piće u neki od kafića na Štrandu takođe na pištaljku. On dune a mi svi na pivo (ja na kiselu).... on opet dune a mi svi nazad na pesak. Disciplina je osnova uspeha! Verovatno i jeste, ali nije to više za nas i u ovim godinama. Previše smo pištali poslednjih dvadesetak godina pa nam je sve po malo ....... Ali šta ćeš.... moraćemo se žrtvovati zbog dece. Dobro.... možda prođe i neko zgođušno žensko čeljade iz dobre i poštene kuće.... pa bar malo baciti pogled i zavrteti glavom.... k’o nekad. Pa bar nam je to ostalo.... a leto?!.... ma proći će.... nikad se još nije zadržalo preko cele godine! Takva je ova kontinentalna klima koja nam je zapala pa moramo da trpimo ovakva leta.... i šta se tu može?! Pa možda.... preseliti se na Tenerife?! Ko je na vreme kupio plac!







Нема коментара:

Постави коментар